28 Ekim 2008

TUZLU KURABİYE

Ooooh şükür kavuşturana...Yeniden bloğumda olmak çok güzel. Blogların kapatılma kararına nasıl üzüldüm anlatamam onca insanın emeği heba oluyordu neredeyse. Böyle bir uygulama son derece yanlış bence. Bu işi ( lig tv maçlarını yayınlayan) yapanların blogları kapatılmayıp tüm blogspot'un kapatılma kararı dehşet verici.

Bugün bloğun açık olduğunu gördüğümde çocuklar gibi sevindim...Hemen koşup bir şeyler karalamak istedim.. İnşallah bu kapatma kararı genel bir karar olmaz zira bir çok insanın emeğine , zamanına yazık olur...Herkesee sevgiler


Şimdi size geçenlerde misafiri olduğum sevgili nurdancımın bize elleriyle hazırladığı tuzlu kurabiyelerin tarifini vereceğim...
TUZLU KURABİYE

Malzemeler:

1 paket oda sıcaklığında margarin

1/2 çay bardağı sıvıyağ

1/2 çay bardağı sirke

2 yumurta beyazı

3 tatlı kaşığı şeker,

1 tatlı kaşığı tuz,

1 paket kabartma tozu

1 tatlı kaşığı mahlep,

Alabildiği kadar un

Üzerine

susam,çörekotu

2 yumurta sarısı ( üzeri için)

Bütün malzemeyi karıştırıp ununu yavaş yavaş ilave edelim hamurumuz kulak memesi yumuşaklığında olunca tezgahın üzerine alalım ve özleşinceye kadar yoğuralım.Hamura kurabiye kalıplarımız yardımı ileşekiller verip yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize dizelim.

Üzerine yumurta sarısı,susam ve çörekotu serpip önceden ısıtılmış 180 C fırınımıza koyup üzerleri kızarana kadar pişirip afiyetle yiyoruz

6 yorum:

antepası dedi ki...

Hepimiz çok sevindik arkadaşım.Ortada sevinç naraları atıp dolaşıyorum.Hupppiiii:))Kurabiyeler çok nefis.Aldım kaçıyorum:)))

Adsız dedi ki...

ayyyy cok sevındım canım..
sankı bı daha hıc bırbırımızı goremeyecez, blogspotcu arkadaslarımla hıc bulusamayacakmısım gıbı geldı bana..
cok sukur..
kurabıyeler de nefis ellerine saglık..
opuyorum cok..
sevgileR:)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

hülyacığım ,kapalı olduğu sürede hiç bir yerde rastlamadım sana merak ettim ...
evet sevincimiz sonsuz,
kurabiyeyi yarın yapapacağım aslında şimdi yapacaktım ama sirka kalmamış evde :)
eline sağlık...

simayhobievi dedi ki...

merhaba canım çok şükür bloglara kavuştuk yeniden hemen ziyarete çıktım çok güzel görünüyor eline sağlık

karamelam dedi ki...

sıcacık çayın yanında ne güzel giderdi şimdi. elinize sağlık

Adsız dedi ki...

Hülyam çok sevindim, çok üzülmüştüm. Gözümüz aydın, yine güzel tariflerinle birlikte olacağımız için çok seviniyorum.

Kocamanından öptüm, seni ve seni sevenleri.

Muku