4 Şubat 2009

MAKARNALI BÖREK VE MİMLER

  • Bugün sevgili arkadaşlarımdan gelen 2 mimi cevaplayıp şahane olan makarnalı böreğimin tarifini verip beni bekleyen bir sürü iş güçle savaşmaya gidiyorum. Savulun bire gafiller heheheh :)

  • İlk mimim ben tatildeyken sevgili asiyecimden gelmiş biraz geç oldu ama anca yetişebildim. Kusuruma bakma olurmu asiyecim. sevgiler canım... evet gecelim cevaplarımıza

    1- Yakınınızda bulunan ilk kitabı elinize alın.
    2- 161'inci sayfayı açın.
    3- 5'inci cümleyi bulun.
    4- Blog sayfasına yazın.
    5- En güzel cümle veya en güzel kitabı seçmeyin !sadece en yakınınızda bulunan ilk kitabı alın.
    6- 5 blog arkadaşınıza yollayın.

  • 1- işyerimde elimin altında olup her boş fırsatta okumaya çalıştığım MİTC ALBOM'un "öğretmenim mori'yle salı buluşmaları" kitabı
  • 2- 161.sayfanın 5 cümlesi aynen şöyle " öğrenciler ona bakıyorlar. Tezahürat duruyor "

  • Bu mim sanırım genelde tüm bloglarda cevaplandı ben biraz geç kaldım . O yüzden kişi belirtmeden herkese gönderiyorum mimi. Cevaplamayanlar tarafımdan sobelenmiştir :)

  • 2. Mimim sevgili sevgili Tülincim'den gelmiş . Hemen cevaplayıp arkadaşımıza teşekkür ediyorum...
  • 1-Hayatınızda en çok sevdiğiniz 3 kişi?
  • - Çocuklarım
  • - Eşim
  • - Ailem
  • 2-Sizi hayata bağlayan 3 olay?
  • -Çocuklarımın doğumu
  • -Ailemin varlığı
  • -Sağlık ve mutluluk
  • 3-3 Şey Dileyin
  • -Hastalara şifa diliyorum
  • -Yavrularıma güzel bir gelecek diliyorumn
  • -Dünyada barış ve huzur diliyorum
  • 4-3 gün önce saat 3 de nerede ne yapıyordunuz?
  • -3 gün önce saat 3 te evde hatta kızların cadırında anne ve kızlar evcilik oynuyordum.Gülmeyin sakın bende onlarla yeniden büyüyorum napiiim benim zamanımda çocuklar için çadır yoktu hehee :) evin ortasına kurup oynayamıyorduk yaniii
  • 5-Mobil Telefonunuzda kayıtlı 3.kişinin adı nedir?
    -Telefonuma kayıtlı 3.kişi annem ...
  • Eveet mimlerimizi de cevapladıktan sonra hemen tarife geçip ardındanda beni bekleyen bir sürü işin içine ışınlıyorum kendimi
MAKARNALI BÖREK


Malzemeler
5 Yufka
3 Yumurta
1 Su bardağı yağ
1 su bardağı su
4 kaşık yoğurt
1 paket kelebek makarna
3 kaşık tereyağı
1 tabak peynir
1 demet maydanoz

  • Makarnalar kaynamış ve zeytinyağı damlatılmış tuzlu suda haşlanır.Sonra suyu süzülerek 3 kaşık tereyağı ile yağlanır. İçine yumurtalar kırılarak peynir ve maydanoz eklenir.

  • Bir kasenin içinde zeytinyağı yoğurt ve su iyice çırpılarak böreğin ara sosu hazırlanır. Tepsiye yufkalar teker teker dizilerek hazırlanan Sostan her yaprağın üzerine sürülür.

  • 3.yufkanın üzerine makarnalı karışımdan serpilerek diğer yufkalarda aralarına soso sürülerek üzerine yerleştirilir. En üstteki yufkanın üzerine kalan sos sürülerek böreğimiz önceden ısıtılmış 200 c fırında pişirilir.Börek pişince tepsimizin üzerine bir tepsi kapatıp böreğimizin üstünün kurumasını engelleyelim ki böreğimiz yumuşacık olsun. Afiyet OLSUN

  • Bu tarifimi P.D.Ç.S.E. 35'e ev sahibeliği yapan sevgili Gülayce arkadaşıma gönderiyorum.

25 yorum:

TATESAL dedi ki...

Canım börek harika görünüyor...Enfesss...Ayrıca verdiğin cevaplar için de teşekkür ediyorum,sağol canım.Kızlarının yanaklarından öpüyorum...Tülin

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.
Mimlerini okurken çocuklarımla oynuyorum gülmeyin demişsin. Bitanem, bugünlerin kıymetini bil ve onlarla ne kadar vakit geçirebilirsen geçir. Bir de bakıyorsun ki kocaman olmuşlar ve artık onların dünyası değişmiş. Elbette anne ve kızları arasındaki ilişki hiç bozulmaz ama çocukluklarından o kadar farklılar ki. Onlar da hayatın koşuşturmasına katılıyorlar. O nedenle geçirdiğin her günün kıymetini bildiğinden eminim.
Sevgiyle kal.

made in funda dedi ki...

BÖREK NEFİS.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

siyap dedi ki...

makarnalı böreği çok duydumhatta bir kere yedim çok güzeldi ama bir türlü deneyemedim.
senin tarifin de çok güzel ve kolay.bunu en kısa zamanda deniycem ellerine sağlık canım,

sevgileeer...

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK BÖREKLER ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYORLAR MİMLERİNDE HAYIRLI OLSUN:)

Damak Tadı dedi ki...

Bir zamanlar sıklıkla yaptığım bir börek türüydü kendileri..Şimdi sende görünce yıllardır yapmadığımı anımsadım tatlım..Sizlere afiyetler olsun canım..



Sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

mail adresini yazarmısın bir şey soracaktım sana.ben yapamıyorum senden yardım isteyecektım canım..


damaktad@gmail.com benim adresim.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ellerıne saglık.Sevgıler benden sana...

Adsız dedi ki...

merhaba canım börelerin harika görünüyoellerine sağlık sesin maarifetlerini zaten her zaman beğenerekm takip ediyorum canım

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

böreğin harika olmuş... ben bir defa yemiştim ve tadı harikaydı... eminim senin börekte öyledir... ellerine sağlık....

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Hülyacığım böreğin şahane,ellerine sağlık.sevgilerimle....

TAZE NANE dedi ki...

Makarnalı börek harika.
Mimlerinide zevkle okudum.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık pratik ve lezzetli.benimde çok severek yapıp yediğim bir börek.emeğine sağlık.
bizim zamanımızda çadırlar yoktu doğru canım ama bizde olanla kıymetini bilerek oynardık.bende benimkinlere çadır aldım geçen yaz 2 gün sonra parçalarını evden topladım:)

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

börek nefis görünüyor.benimde çok sık yaptığım ve severek yediğimiz bir börektir.harikaaaa.ellerine sağlık canım.
alttaki keklerede bayıldım.bende denemiştim ama sonuç hüsrandı.hamur olmuşlardı.şimdi senin yılmadığını görünce banada tekrardan cesaret geldi.bir daha deneyebilirim galiba.

www.arzumcum.blogcu.com

HÜLYA dedi ki...

sevgili tatesalcım hoşgeldin canım.. gzüel sözlerine çok teşekkürler tatlım.. sevgiler

ablacığım ne kadar doğru söylüyorsun çocuklar büyüdükçe dünyaları farklılaşıyor bende bunun bilincinde olduğum için daha güzel ve ilerisi için daha sağlam bir bağ kurabileceğimi düşündüğüm için ne yapsam az. onlarla oyun oynamak büyük zevk keşke daha çok zamanım olsa daha doğrsu zamanımı onlarla geçirebilsem aaah bu çalışan anne olmak ne zoooor...
ablacım sözlerine çok teşekkürler her kelimesi çok doğru eee nede olsa tecrübe konuşuyor dimi.. sevgiler ablacım öpüyorum seni


defnecim , siyapcım ve candancım sizlerde hoşgeldiniz canlarım. gelin beraber yiyelim böreğimden ... sevgiler canlar

HÜLYA dedi ki...

gülüm canım gzüel sözlerine teşekkürler..sana mail attım canım umarım yardımcı olmuşumdur olmazsa msnden görüşelim canım sevgiler çok öptüm

özaycım çok teşekkürler canım sevgiler.

gülcancım hoşgeldin canım..böyle gzüel takipçilerim olduğunu bilmek
çok gzüel... gzüel sözlerine çok teşekkürler sevgiler

gelinciğim hoşgeldin.. böreği bi dene istersen pişman olmazsın hele kıymalısı dahada süper oluyor..



neslihancım teşekkürler sevgiler

HÜLYA dedi ki...

sevgili tazenaneciğim hoşgeldin canım yorumuna teşekkürler sevgiler

nilgüncüm bu çocukları anlamak zor. allahtan benimkiler öyle kırıcı değiller. Yani severek aldığı oyuncakları korurlar. bizim çadır 2yıllık henüz yırtılmadı ama bebeklerin kolları bacakları ayrı tarafta...dediğin gibi zamane çocukları oyuncak kıymeti hiç bilmiyorlar ama bu birazda bizim suçumuz herşeyi alıyoruz hemencik çocuklarda doyumsuz olup zevk almıyorlar hiç bir şeyden.ooof oooof çocuk işte böyle büyüyecekler...

sevgiler canım çook öptüm.


arzumcum dediğim gibi ilk yapışımda müthiç bir çiğ yumurta kokusu olduğu için sonuç hüsran olmuştu. acaba seninkiler neden hamur kalmışlardı süreyi mi kısa tuttun ki.. valla benim ikici yaptıklarım gayet güzeldi dip kısımda kalan şekerlemeler çok az bi sulandırdıysa bile oda ayrı bir lezzet kattı ama kesinlikle hamur kalmadılar. yılmadan 2. denemeni yap bence..

sevgiler canım çook öptüm

atesböcegi dedi ki...

Böregin harika olmus canim ellerine saglik.
Mim cevaplarini gülümseyerek okudum. Cocuklar icin neler yapmiyoruz degilmi?
Öpüyorum canim.

Adsız dedi ki...

MAKARNALI BÖREK NEFİSSS.TAM BENİM ÇOCUKLARA GÖRE..ELLERİNE SAGLIK CANIM..MİMLERDE SÜPER:)))SEVGİLERİMLE.

Lezzet Gemisi dedi ki...

bu böreği ben de çok severim. ellerine sağlık canım. nefis görünüyor. sevgiler...

Adsız dedi ki...

hülyacığımm ellerine sağlık canım böreğin harika olmuş..evciligin yaşı geçer mi :) aslında onlarla bebekleriyle oynarken tekrar yaşıyoruz çocukluğumuzu..bol bol tadını çıkar canım benim:)
yalnız değilsin:)

lemanice dedi ki...

börek nefis de sana bişey diycem: hem çalışıp hem hangi ara yapıyon bunları kııııı:)öptüm canım by.

Adsız dedi ki...

İYİ GECELER ELLERİNE SAĞLIK TARİFİN İÇİN TEŞEKKÜRLER TEKRAR KATILIMLARINI BEKLİYORUM SEVGİLER

Adsız dedi ki...

İYİ GECELER ELLERİNE SAĞLIK TARİFİN İÇİN TEŞEKKÜRLER TEKRAR KATILIMLARINI BEKLİYORUM SEVGİLER

HÜLYA dedi ki...

sevgili ateşböceğim dediğin gibi çocuklarımız için yapamıyacağımız şey yok tüm şaklabanlıklar dahil.. her anne benim gibi bunu çok işyi biliyorum.. öptüm seni canım sevgiler

hülyacım sevgili adaşım mesajına teşekkürler tatlım. Benim kızlarda bu böreğe bayılıyor...afiyet şeker olsun kuzulara

lezzet gemim teşekkürler canım öptüüm

yosunbukacım yanlız olmadığımı bilmek çok gzüel . her anne gibi onlar için yapamayacağım bir şey yok ... zaten bu dünyadaki en büyük yaşam gayemiz de onlar değilmi.. çook öptüm canım teşekkürler

lemancım çevremdeki arkadaşlarımın bana taktığı lakabı diyeyim sana önce " atom karınca" diyorlar bana.. iş çıkışı bile yapıyorum bazen genelde hafta sonları yapıyorum.. ama benim içi n hiç önemli değil zaman gecenin yarısında bir şey istesinler hiç üşenmeden kalkar yaparım. Bu da ayrı bir zevk işte.. böylede zevk olurmu demeyin aluyomuş valla..Mesela dün büyük kızım ( hiç yemek yemez) benden kadayıf istedi saat 6 dan sonra kalktım kadayıf yaptım sırf bir kaç kaşık yese kardır diye...

TEŞEKKÜRLER GÜLAYCECİM İNŞALLAH ETKİNLİK BİTMEDEN BİR KEZ DAHA KATILABİLİRİM . SEVGİLER CANIM ÇOK ÖPTÜM