14 Mayıs 2010

KURABİYE ÇEŞİTLEMESİ

  • Un kurabiyesi hamuru ile hazırladığım glazür ile süsleyip farklı bir lezzet elde ettiğim güzel kurabiyelerimle karşınızdayım. Bir taşla iki kuş misali özellikle çocukların çok sevdiği bu kurabiyelerden yapmak isterseniz işte tarif ;

Malzemeler
250 gr terayağ ( yumuşamış)
5 yemek kaşığı pudra şekeri
1 fincanı sıvıyağ
4 kaşık nişasta
4,5 su bardağı un
Üzeri İçin
Pudra şekeri
Siyah-beyaz glazür


  • Yumuşamış tereyağını ve pudra şekerini güzelce karıştırarak pütürsüz krema kıvamına getirelim. Daha sonra sıvıyağı ilave edip çırpalım , son olarak nişasta ve unu ekleyerek güzelce yoğurup hamurumuzu hazırlayalım. Kıvamını tutturmak için biraz fazlaca yoğurmak gerekiyor.
  • Hazırladığımız hamurumuzu 3 parçaya bölerek bir parçamızı elimizde yuvarlayarak uzun bir rulo yapalım . Rulomuzu tezgahımızın üzerine serip verev şeklinde kesip üzerine çatalla çizikler atıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim .
  • Diğer iki parça hamurumuzu merdane yardımı ile 1 cm kalınlığında açıp kurabiye kalıbı ile şekil verelim . Hazırladığımız kurabiyelerimizi önceden ısıtılmış 160 derece fırında üzeri fazla kızarmayacak yani beyaz kalacak şekilde yaklaşık 15-20 dakika pişirelim.
  • Verev kestiğimiz kurabiyelerin üzerine pudra şekeri ile , kalıpla kestiğimiz kurabiyelerin üzerini tarifine göre hazırladığımız glazürümüzle süsleyelim.

10 yorum:

Unknown dedi ki...

pratik ve güzel bir kurabiye çeşidi ellerine sağlık Hülyacığım sevgiler

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik hülya abla...
Un kurabiyesi en sevdigim kurabiyelerden biridir...

Hayirli cumalar

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık hepsi harika
mutlu hafta sonları öpüyorum...

Damak Tadı dedi ki...

Bende çok severim Hülya'cığım,hatta mutfakta bakan göz kırpıp duruyorlar..))Ellerine sağlık canım benim..Ben yaptıklarımın fotoğraflarını çekmeyi unutmuşum..Şimdi seninkileri görünce aklıma geldi..))Öpüyorum kocaman..Sevgiler..

alkım akkurt akyalçın dedi ki...

CANIM BENİM KURABİYELER HARİKA. BU ARALAR BENDE BİR HAMURDAN BİRKAÇ ÇEŞİT ÇIKARMA MERAKI İÇİNDEYİM ÇOKTA İYİ OLUYOR ASLINDA.FARKLI LEZZETLERİ AYNI ANDA TADABİLİYORSUN SEVGİLER

humeyra dedi ki...

Ellerine sağlık. Bir hamurdan bir sürü şekil çıkarınca, çok güzel oluyor. Ben de başladım mı böyle yapıyorum :)

emelce yemek dedi ki...

pek bir guzel olmuslar

HÜLYA dedi ki...

teşekkürler hepinize..

saniyesultan dedi ki...

hazır glazürde çok pratik oldu..

Bu da Benim Güncem dedi ki...

ama ama ben un kurabiyesine bayılırım en kısa zamanda denemeliyim sanırım:))) ellerine kollarına sağlık:)