10 Temmuz 2008

BEYAZ ÇİKOLATA SOSLU KEK

MERHABALAR..... Güzel bir güne güzel bir tarifle başlamak istiyorum.. Herşey gönlünüzce olsun.
Aşağıda tarifini vereceğim keki ablamın konyadan gelen arkadaşı için hazırlamıştıım. Aslında mutfağa girdiğimde bambaşka bir kek yapma niyetiyle girdim ama evde tüm malzemeler olmayınca bende evdeki malzemelerle biraz ondan biraz bundan diyerek bir kek hazırladım. Tamamen doğaçlama olan bu kek çıktı ortaya ama çok beğenildi...
İlk kez kakao ve portakal kabuğunu bir arada kullandım bir kekte. Hiçte fena durmadı ben zaten portakal delisi bir insanım. Kıştan portakal kabuklarını güzelce yıkar dondurucuya atarım yazın yaptığım keklerde kullanmak üzere... Keke verdiği o enfes koku beni cezbeder adeta... Sizede tavsiyemdir eğer kekte portakalı seviyor ve yazın bulamıyorum diye yakınıyorsanız kıştan portakal kabuğu stoğu yapın...
Bu tarifimde P.D.Ç.S # 26'ya ev sahipliği yapan sevgili huriyeciğime sevgilerimle beraber gitsin ..

BEYAZ ÇİKOLATA SOSLU KEK

Malzemeler:
4 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı kakao
2 su bardağı un
1 Portakal kabuğu rendesi
1 kaşık damla çikolata
Üzeri İçin :
1 paket beyaz çikolatalı hazır sos
2 kaşık damla çikolata

Kek hamurumuzu yapmadan önce cremolamizi hazırlayalım ki kekimiz pişerken cremolemiz soğumuş olsun. Cremole üzerindeki tarife göre hazırlanarak pişirilir ve soğumaya bırakılır.
Yumurta ve şeker yumurtlar beyazlaşana kadar çırpılır. Süt ve sıvıyağ ilave edilip karıştırmaya devam edilir. Elenen un, kabartma tozu ,vanilya ve kakao eklenerek gzüelce karıştırılır ve hamura ilave edilrek hamur kıvama gelene dek çırpılır. Son olarak portakal kabuğu rendesi ve damla çikolata ilave edilir ve yağlanmış kalıba dökülür. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 30-35 dakika ( fırına göre değişir) pişirilir. Kürdan testinden geçirilerek pişen kekimiz soğumak üzere dışarı alınır. ( kek pişerken fırının kapağını açmayın açıldığı takdirde direk çöker kekimiz) Soğuyan kekimizin üzerine soğuttuğumuz cremolemiz güzelce yedirilir. Üzerine ayırdığımız damla çikolatalar serpiştirilerek servise hazır hale getirilir. Afiyet bal şeker olsun

14 yorum:

yapraksarma dedi ki...

günaydın güzel sevgili dost.Sabahtan uğramışsın.ben hesaplama hatası yapmışım yayına bu gece 1de giriyo iyimi.napıyosam düzelmiyo.otomatik olur diyo..diğer blogta yayına girdi.desteğin için çok teşekkür ederim..www.yapraksarma.blogcu.com da görebilirsin.senin kadar becerikli bir yayın yapamam ama denedim.sevgilerimle

HÜLYA dedi ki...

canım başlıkta ufak bi değişiklik yapıp zamanı yeniden düzenle yeni bir konu olarak yayınla o zaman yayına girer. gzüel bir ev sahibi olacağına eminim ben.. kolay gelsinb arkadaşım bu arada sana 2 tarif linki bıraktım yayınlarsan sevinirim öptüm

Öznur dedi ki...

Hülya'cım,
Ellerine sağlık kekin harika gözüküyor. Pasta gibi. Güzel bir gün geçirmen dileğiyle...

Adsız dedi ki...

hülyam etkinlik bitti unuttun bizleri..:))
çok güzel olmuş ellerine sağlık canım gerçekten çok iyi oluyor portakal kabuklarını bu şekilde değerlendirmek..

HÜLYA dedi ki...

öznurum hoşgeldin canımcım gzüel sözlerine çok teşekkürler.. hepimiz güzel günler görürüz inşallah canım çok sağol.. sevgiler

HÜLYA dedi ki...

yosunbukam aşkolsun sen unutulacak hatunmusun he... gülüm sen bi ara blogunda yoktun sanırım 1 haftalık bir tatile çıkmıştın . uğradım yoktun yanii ... dönmene çok sevindim bundan sonra görüşmek üzere ayrıca yaptığın mamalara bayıldım özellikle börek tarifini bekliyorum... sevgiler gülüm

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Hülyacim sana ne diyeyim ki balim harikasin,güzel kapli arkadasim,hiç yanliz birakmadin beniii,sanirim bunu son güne kadar söylücem süpersin,kek'te muhtesem olmus,sen övdügüne göre tadini su an tahmin ettim,harikasin,ellerine saglik. Canim arkadasim çok sagol hemde çoooook çoooook,bütün bu güzel tariflerin için sagol. öpüldün kocaman kocaman hemde heeee).

AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
Örnek isim: SEVİL SAHİN
Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
Tarif : SALATAYARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

Unknown dedi ki...

Canımmmm mmmmmm enfes olmuş pasta ellerin dert görmesin benim hakkımı ayır tamam mı öptüm

HÜLYA dedi ki...

hurişim tatlı dilne kurban... canımcım böye güzel bir kalbe tarifler az bile... rabbim gönlüne göre versiiin.. allah yardımcın olsun canım çook öptüm seni

HÜLYA dedi ki...

hoşgeldin deryacığım.. sana kocaamn bir dilim ayrıdım ne zaman istersen buyur gel yanında sıcacık enfes bir çay oooh misler gibi.. öptüm seni canım

Adsız dedi ki...

Günaydın. Kekiniz harika görünüyor, elleinize sağlık. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Tüm duaların kabul olması dileğiyle.. Hayırlı cumalar.. iyi haftasonları

HÜLYA dedi ki...

TEŞEKKÜRLER BİRSEL-İREMCİM... SİZİNDE YAPTIKLARINIZ SÜPER ELLERİNİZE SAĞLIK.. SEVGİLER BENDEN SİZE GELSSİİN

HÜLYA dedi ki...

sağol nilgüncüm seninde tüm duaların kabul olsun rabbim herşeyin en güzelini sana versin... sanada gzüel bri hafta sonu diliyorum çook öptüm