12 Temmuz 2008

ÖRGÜLÜ MİLFÖY VE MAKARNA SALATASI

GÜNAYDIIIN herkese; Sevene, sevilene, gülene , gülmeyene, arada bir gülene , gülmek ne güzel diyene ..... Günaydııınn güzel annelere . Günaydın melek çocuklara , Günaydın çalışkan babalara….Günaydın bu tatil gününde çalışmak zorunda olanlara... Günaydıın tatilin keyfini çıkarıp mışıl mışıl uyuyanlara , mutlu olmak isteyenlere ve mutluluğu arayanlara günaydıın… Gününüz aydın olsun dostlar. Her gününüz bir öncekinden güzel olsun sevgi ve muhabbetle dolsun ..
Eveet bu güzel hafta sonunda sizlere iki güzel tarifim daha olacak . Güzel ve pratik 2 tarif. Çoğumuzun tarif defterinde olması gereken kurtarıcı diye ntelendirdiğim tariflerden bunlar... Sizde deneyin asla pişman olmazsınız.. Tariflerle beraber kocamaan kocaman sevgilerimide gönderiyorum sizlere..
Bu 2 tarifim yarın son günü olan P.D.Ç.S # 26'ya ev sahipliği yapan ve sevgili huriyeciğime gönderiyorum.. Çok güzel bir etkinlik oldu hurişim çok katılımlı ve başarılı bir etkinlik seni tebrik etmek istiyorum canım . Bizi gurbet ellerde şanına layık bir şekilde temsil ettiğin için çok sağol canımcım çook öpüyorum seni..
Eeee geçelim tariflere.
ÖRGÜLÜ MİLFÖY
Malzemeler:
1 paket milföy hamuru
1/2 sucuk
1 kase beyaz peynir
Sucuklarımız küp küp doğranarak bir tavada güzelce sotelenirler. Sotelenen sucuğumuza rendelediğimiz peynir ilave edilerek iç harcımız hazırlanır.
Kare şeklindeki milföy hamurumuz alınarak sağdan ve soldan 2-3 santimkik 3 kesik atılarak hamurumuzun ortasına hazırladığımız iç harçtan konur ve sağlı sollu örgü şeklinde örülür tüm hamurlarımız aynır şekilde yapıldıktan sonra milföylerimizin üzerine yumurta sarısı sürülerek önceden ısıttığımız 180 derece fırında üzerleri kızarana dek pişirilir.
MAKARNA SALATASI

Malzemeler
1 Paket Makarna
1 kase katı Yoğurt
2 yemek Kaşığı Mayonez
1 Su Bardağı Haşlanmış Havuç (Tavla zarı gibi doğranmış)
1 Su Bardağı haşlanmış bezelye (Tavla zarı gibi doğranmış)
1 su bardağı kornişon turşu ( Tavla zarı gibi doğranmış)

Tuz , 3 diş sarımsak

Patates , havuç ve bezelyeyi ayrı ayrı kesip haşlamak zor geliyorsa vaya zamanınız azsa hazır garnitürde kullanabilirsiniz. Ben hazırlardan pek lezzet alamadığım için kendim hazırlamayı tercih ediyorum.

Öncelikle kaynamış tuz ve yağ damlattığımız suyumuzda makarnalarımız güzelce haşlanıp süzülür. Bezelye, havuç ve turşular eklenerek karıştırılır.Sarımsaklar ezilerek mayonez ve yoğurt karışımına ilave edilir ve güzelce karıştırılır.Hazırladığımız makarnalı karışıma sarımsaklı yoğurdumuz ilave edilrek servis tabağına alınır.

Yine ufacık ama önemli bir not : Salatamız hazırlandıkta yarım saat içinde tüketilmelidir. Fazla bekletilirse makarnalar sarımsaklı ve mayonezli sosu emdiği için salatamız kupkuru oluyor ve hiç lezzetli olmuyor. Bu yüzden salatayı hazırlasanız bile sosunu servis esnasında dökmenizde yarar var.. AFİYET ŞEKER OLSUN..

9 yorum:

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim Hulyacim,oncelikle tekrardan katildigin için sana çok tesekkur ediyorum,ayrica bu guzel iki tarifin içinde,harikasin,ellerine saglik. Senden sonra bu etkinligi almam beni daha da mutlu etti,insallah senin kadar guzel ev sahipligi yapabilmisimdir,sana ozellikle destegin için çok tesekkurler,hep yanimda oldun,hem sevgi dolu sozlerinle hem de tariflerinle,allah razi olsun,hakkini helal et,butun bu guzel tarifler içinde çok sagol,seni çok seviyorum canim.

AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
Örnek isim: SEVİL SAHİN
Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
Tarif : SALATAYARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

HÜLYA dedi ki...

tatlım benim sağolasın güzel mesajına.. sen benden bile gzüel ev sahibeliği yaptın.. emeğine sağlık süperdin valla.. seni tanıdığıma çok sevindim bundan sonra sürekli görüşmek dileğiyle gülümm. çook çook öptüm.. kendine iyi bak .

Hobi Sepeti dedi ki...

Hülyacım ellerine sağlık,börekler salatalar hepsi çok güzel ellerine sağlık canım.

Öznur dedi ki...

Biraz geç oldu ama sanada günaydın ve iyi hafta sonları canım. :)))
Böreğinde salatanda harika gözüküyorlar. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

canım kopyala yapıştır yapılamıyordu.sürekli blogspot kapanıyordu..ya gören 3 saat uğraştım sonra kendi haline bıraktım sinirden.ama bugün 3 dakka sürmedi çok şükür.allah razı olsun canım

Unknown dedi ki...

İyi akşamlar benim güzel becerkli kardeşim enfes olmuşlar,ellerin dert görmesin yiyenlere afiyet olsun,öptüm canım...

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım çok güzel görünüyor her ikiside ellerine sağlık...sevgiler

Adsız dedi ki...

canım bayıldım görüntüye.börek çok pratik ve çok şık makarna salatasınıda çok severim ellerine sağlık..öptüm canımcımmm

HÜLYA dedi ki...

günaydın kızlar hepinize çook teşekkürler gzüel sözleriniz için.. çook öpüyorum sizlerii