9 Nisan 2009

PORTAKALLI KURU MEYVELİ KEK , P.D.Ç.S # 40

  • Stresli ve çok yoğun geçen bir 4 günün ardından yeniden merhaba....Denetim sonraki bir tarihe ertelendi malesef...Neyse işlerimden bahsedip sıkmayayım sizi..
  • Yine biraz ondan biraz bundan kendi kek tarifimi kullanarak ve üzerine eklemeler yaparak ortaya çıkan çok güzel bir kek tarifi vereceğim sizlere.Portakal ve meyve kurularının katmış olduğu aroma ve eklediğim yoğurdun vermiş olduğu yumuşaklık tadılmaya değerdi doğrusu.. Yiyenlerde benim gibi çok beğendiler. Sizde denerseniz beğeneceğinize eminim. Şimdiden yapacak olanlara afiyet şeker olsun...
PORTAKALLI KURU MEYVELİ KEK
Malzemeler :
4 Yumurta
1 su bardağı zeytinyağı
1,5 su bardağı şeker
1 küçük çay bardağı yoğurt
3 su bardağı un
1 kabartma tozu
1 vanilya
1 su bardağı meyve kurusu
1 portakal kabuğu rendesi
1 küçük portakal suyu

  • Yumurta ve şeker çırpılarak iyice köpürtülür sonra üzerine zeytinyağı ve yoğurt ilave edilir ve çırpılmaya devam edilir. Kuru malzemeleri eklemeden önce portakal suyu ve portakal kabuğu rendeside ilave edilerek çırpmaya devam ettiğimiz kek hamurumuza son olarak vanilya elenmiş un ve kabartmaz tozu eklenerek çırpılır.
  • Kek hamurumuzu hazırlarken kuru meyveleri yıkayıp havlu kağıtla güzelce kurulayıp birazcık un serperlim ve hazırladığımız kek hamurunun üzerine orantılı bir şekilde döküp bir çatal yardımı ile biraz karıştıralım.

  • Hazırladığımız kek hamurumuz yağlanmış kek kalıbına dökülerek önceden ısıtılmış 180 c fırında pişirilir. Çıkınca üzerine nemli bez konur ( kabuğu sertleşmesin diye). Servis esnasında üzerine pudra şekeri , hindistan cevizi veya benim gibi süs şekerleri serpilerek servis edilir.
  • Afiyet şeker olsun



    Bu tarifimi de P.D.Ç.S.E. 40'a ev sahibeliği yapan sevgili Missgibi arkadaşıma gönderiyor ve kolaylıklar diliyorum

16 yorum:

TATESAL dedi ki...

Hoşgeldin canım....Ellerine sağlık kek harika görünüyor...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

O çok cici yorumuna :)
çok teşekkürler ediyorum.. hepimiz bir çatı altında herşeyiz ! aslında...
çok sevgilerimi bırakıyor,afiyetler diliyorum canım
sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canımmmmm beni geçmişsin bende kuru
meyveli kek yapıcaktım yapmama gerek kalmadı ellerine sağlık alıp gidiyorum öptüm...

Adsız dedi ki...

canım destegin için çok saol tarifin yayında..ayrıca görüntü süper..ellerine sağlık yine beklerim canım..öptümwww.missgibi.blogcu.com

kizhatce dedi ki...

hoşgeldin hemşerimmmm,bida özletme olurmu:)kekin çok güzel görünüyor eline sağlık:)kocamannnn öpüyorum....

yesildomates dedi ki...

canım inş.atlatmışsın..sana kolaylıklar diliyorum..
ellerine sağlık..kekte maşallah pek güzel görünüyo..
öpüyorum..
sevgiler...

made in funda dedi ki...

ÇABUK DÖNMENE SEVİNDİM.BU HARİKA KEKTEN DE KOCA BİR DİLİM ALIYORUM ÇAYIMIN YANINA.SEVGİLER CANIM..

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

kekin hepsini alıyorum canım...yarın kurstaki arkadaşlarıma getiricem...hülya arkadaşım yaptı diyeceğim... ooohh afiyetle yeriz... ellerine sağlık canım...güzel bir hafta sonu diliyorum...öptüüüüm....by...

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

canım işlerinin hafiflemesine çok sevinidim.ALLAH güç kuvvet versin.kek nefis görünüyor.bende meyveli aromalı keklere bayılırım.bende bekleyen bir ödülün var henüz uğramadın?
hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

birsence dedi ki...

canım benim bir kaç gün yokum diyince bende cuma günü sorayım dedim nasıl geçti denetimin diye ama sen benden önce davrandın...beklemek ayrı stres zaten birde ertelenince dahabir kötü oluyor ...inşallah geldiklerinde iyi geçer canım...kekde enfes duryor..ellerine sağlık tatlım...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

yaşasın biraz ordan biraz burdan tarifler:) çok severim böyleleri çünkü:)

portakallı keke dayanamammm,ellerine sağlık ablacım.

hayırlı cumalar..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Hülyacım bende portakalı kışın herşeye koyuyorum kabuklarını hiç atmam mutlaka değerlendiririm keklere çokta yakışıyor görüntüsünden ne kadar lezzetli olduğu belli ellerine sağlık kucak dolusu sevgiler canım

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Kekin nefis görünüyor, ellerine sağlık. Ben de kuru meyveli kek tarifi arıyordum. Bir gün kullanırım diye aldığım kuru meyvelerin son kullanma tarihi yaklaşıyor, onları acilen değerlendirmem gerek. Un ölçüsü de verilmiş, ne güzel. (Kek tariflerinde aldığı kadar un diyen tarifleri beceremiyorum da.)Tarifini deneyeceğim. Sevgiler.

saniyesultan dedi ki...

MERHABA CANIM SANADA HAYIRLI CUMALAR..
KEKİN DE ÇOK GÜZEL KABARMIŞ...
CANIM BELKİ SEN BİLİRSİN,GELEN YORUMUN HANGİ TARİFE GELDİĞİNİ NASIL ANLIYORUZ....BİR YORUM VAR BİR TARİFLE İLGİLİ BİRŞEY SORUYOR AMA HANGİ TARİFİ SORUYOR ANLAYAMADIM.

Adsız dedi ki...

etkinliğe yaraşır mis gibi bir kek olmuş

ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Bot

blogspot bot taytırları tüm blog sitelerine atmaktadır.
Not:taytırlar kullanıcılarımız tarafından kaldırıldıgı an bloglarınız silinebilir.
Saygılarla blogspot.com
dini sohbet - dini chat -alemsohbet -film izle -dizi izle -bedeva film izle -sohbet -chat - sohpet - yonja - netlok - netlog - sohbet - yonja - sohbet - chat - sohpet - netlog - netlok - irc - sngt - sohbet - alemsohbet - alem sohbet - sohbet - sohbet odalari - chat - sohbet - manolya - yonja - sohbet -balim -balim sohbet -cet -lez sohbet -mirc - sohbet -sohbetci -facebook -sohbet -yonja -sohbet chat -mirc indir -film izle -dizi izle -bedeva film izle -film izle -dizi izle -bedeva film izle -