23 Ekim 2014

VİŞNE REÇELLİ KEK

Bir şey yap, güzel olsun. Çok mu zor ? O vakit güzel bir şey söyle. Dilin mi dönmüyor ? Öyleyse güzel bir şey gör veya güzel bir şey yaz. Beceremez misin ? O zaman güzel bir şeye başla. Ama hep güzel şeyler olsun. Çünkü; Her insan ölecek yaşta...

Ne yazsam da yazıma başlasam diye çok düşündüm sonra Şems-i Tebrizinin bu anlamlı sözü geldi aklıma benimde klavyemden dökülen bir güzellik olsun istedim.

Yeniden hiç bitmeyen  güzelliklere Merhaba diyelim ....Hep güzel şeyler olsun...



 Malzemeler
4 Yumurta
1,5 Su Bardağı Şeker
1 Su Bardağı Sıvı Yağ
1/2  Su Bardağı süt
2,5 -3 Su Bardağı Un
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
4-5 yemek kaşığı taneli vişne reçeli
 
  • Yumurta ve şeker beyazlaşıp köpürünceye dek çırpılır. Sıvıyağ ve süt ekleyip çırpmaya devam edilir.
  • Üzerine iki kere elenmiş un , kabartma tozu ve vanilya ilave edilerek tahta kaşık yardımı ile 5 dakika kadar hamur homojen bir hal alıncaya kadar karıştırılır.
  • Hamur yağlanmış kek kalıbına dökülür ardından üzerine kaşıkla vişne reçelimiz serpilerek çatalla spiraller çizerek reçelimiz hamurumuza eklenir.
  •  Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40-45 dakika kadar pişirilir. ( her fırının ısı ayarı farklıdır dikkat etmek gerekir. )
  • Fırından çıkardığımız kek soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpilerek servis edilir.

9 yorum:

neseersoy dedi ki...

Ellerine sağlık . vişneyi pastaya ve keke çok yakıştırırım :-) sevgilerimle

TATESAL dedi ki...

Ellerine sağlık Hülyacım...Anlamlı sözleden ders çıkarmamız lazım...kek harika görünüyor...kızları öpüyorum,sevgiler...hayırlı cumalar...

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık harika görünüyor.. Dostlarınız ile birlikte bana da beklerim :) http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

saniyesultan dedi ki...

merhaba nasılsınız gecen gün arkadaşım sizden bahsetti eşinizin arkadaşı oluyormuş...Trabzona taşınıyormuşsunuz herhalde .Hayırlı olsun.

Adsız dedi ki...

merhaba Hülya hanım
artık yazmayacak mısınız hiç..umarım herşey yolundadır,
siz ve güzel kızlarınız nasıllar?
çok severek takip ediyordum sayfanızı
inanın..
yazılarınızı, tariflerinizi özledim..
sevgilerimle Gül

HÜLYA dedi ki...

Teşekkürler gül hanim çok tatlisiniz bir takim sağlık sorunları yaşadım kızların okulları sınavları ve bilgisayarımın sürekli arıza vermesi ve şuan bile tamirde olması sebebi ile pek giremiyorum nete... Ama size söz güzel tarifler le yakında döneceğim. Sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

merhaba,
hemen cevap yazmanız
çok mutlu etti beni...
görüşmek dileğiyle...
Gül