27 Eylül 2011

TUZLU KURABİYE

Selamlar ... Çoook ara verdiğimin farkındayım ama geçerli sebeplerim vardı bu yüzden sizin affınıza sığınıyorum...Tatil , ramazan , bayran derken bu güne geldik , şimdi okullar açıldı kızların ikisi de okula başladı ben biraz daha rahatladım bundan sonrası için sizlerle daha sık beraber olacağımın sözünü veriyorum .


Birikmiş o kadar çok tarifim varki hangisnden başlayacağımı bilemiyorum... Önceliği 20 yıllık, ilk tarif defterimden kalma ağızda un gibi dağılan kısacası ilk göz ağrılarımdan olan tuzlu kurabiyeye vermek istiyorum . Tuzku kurabiye sevenlerin denemesi gereken bir tarif deyip hepinize kucak dolusu sevgilerimi gönderip hemen tarife geçiyorum..



Malzemeler :


1 su bardağı sıvıyağ ,1/2 su bardağı su, 1/2 limon suyu, 1 paket sana, 1 çay kaşığı kabartma tozu , 1 tatlı kaşığı tuz, 1 yumurta ( sarısı üzerine) , Aldığı kadar un , Susam - çörekotu


Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeler karışıtırılır sonra un ve kabartma tozu eklenerek yumuşak bir hamur elde edilir.

Elde ettiğimiz hamurumuza şekil verilerek yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilip üzerlerine yumurta sarısı susam veya çörekotu serpilerek önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir. Afiyet olsun.

8 yorum:

aleyna dedi ki...

arkadaşım hoşgeldin sefavgeldin.özledik tariflerini ve seni.ben şahsen tuzlu kurabiye severim.ve bu tarif denenecektir.ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

hoşgeldin ablacımm:))
kurabiyelerin pek güzel görünüyor ellerine sağlık olsun..
dilerim uzun aralar vermeyiz artıkk:))

mutfagabuyrun dedi ki...

yeniden hoşgeldiniz.kurabiyeler çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

oooo efendim siz yaşıyor mudunuz? :) hep bahane hep bahaneeeee :))

kurabiyeler enfes görünüyor, ellerine sağlık ablacım..

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık hemşerum,e sen bi daha git de göreyim :)sakın kaybolma,çok öptüm daaaa :)

Unknown dedi ki...

hoşgeldin.umarım artık buralardasındır.ellerine saglık.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, ne guzel olmustur, harika.

Selam ve sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

hoşgeldin canım
kurabişler harika ellerine sağlık
diğer tariflerini de bekliyoruz
sevgilerimle...