12 Ekim 2011

PATLICANLI BÖREK


Malzemeler


5 adet yufka
6-7 patlıcan
1 büyük soğan
1 domates
250 gr kıyma
tuz
karabiber
kırmızı biber




Küp küp kesip 1 saat tuzlu suda beklettiğimiz patlıcanlar yıkanıp süzülür. Diğer tarafta bir tavada soğanlar zeytinyağında güzelce sotelenir. Küp küp doğramış domates ve kıyma ilave edilerek suyunu salıp çekene kadar güzelce kavrulur sonra patlıcanlar konur ve patlıcanlar yumuşayıp ezilmeye başlayıncaya kadar pişirilir. Tuzu ve biberi ilave edilir. Biraz soğumaya bırakılır.Diğer tarafta yufkalar 8 e bölünerek sigara böreği sarar gibi içine iç malzemesi konarak sarılır. Tepsiye dizilerek üzerilerine yumurta sarısı ve istenirse çörekotu konarak önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilirler.

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım patlıcanlı böreğe asla hayır diyemem ellerine sağlık sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm çok nefis oluyor biliyorum ben bu lezzeti:)
ellerine sağlık ablacım..
sevgiler..

made in funda dedi ki...

ELİNE SAĞLIK HÜLYACIĞIM.EMİNİM NEFİS OLMUŞTUR...

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlıkharika olmuşlar sevgiler...

balböcükleri dedi ki...

al işte bir kaçak daha:)neyse dönmene sevindim.kandırma beni ama .yine kaçma bi yerlere

TATESAL dedi ki...

HÜLYACIM ELELRİNE SAĞLIK HARİKA BİR LEZZET,HAYIRLI CUMALAR...

LaMa dedi ki...

eminim harikadir, patlican bu guzel olmaz mi!
ellerine saglik

cafe oneminute dedi ki...

patlıcanlı börek,müthiş bir lezzet.
ellerinize sağlık
leyla nurhan

Hansa dedi ki...

arkadaş listeme ekledim sizi tarif sunum ve sofralarınız çok şık...