7 Temmuz 2008

LOKUMLU KEK, PİZZA , P.D.Ç.S.# 26

Dünkü deniz sefamızdaki menümüzde bulunan tarifi sevgili ayşeciğime ait olan Lokumlu kek ve benim minik pizzacıklarımın tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle ....
Lokumlu kek adı üzerinde lokum gibi yumuşacık ve nefis oldu.. Ben lokumla yaptım ama bir daha ki denememde kesin meyve şekerlemesi ile yapıcam daha güzel olacağına eminim . Teşekkürler ayşeciğim ellerine sağlık iyiki bu güzel tadı bizlerle paylaştın.. Tarifi aynen uyguladım asıl tarif için buraya tıklamanız yeterli hazır gitmişken ayşeciğimin birbirinden güzel diğer tariflerinede bakın olurmu...
Pizzalarıma gelince minik pizza dedim ama ben denize gideceğimiz için ebatlarını biraz büyükçe yaptım (büyük fincan altlığı kadar) büyük ebatlarda 2 tepsi yani 18 tane pizza çıktı baya bereketli oldular. Daha şimdiden bir dahaki deniz sefası için sipariş bile verildi... Eveet Gelelim tariflere...

Haa unutmadan bu iki tarifimi de P.D.Ç.S # 26'ya ev sahipliği yapan sevgili huriyeciğime gönderiyorum. Kolay gelsin tatlım.


LOKUMLU KEK

Malzemeler :

4 yumurta , 1 su bardağı şeker , 1/2 Su bardağı sıvı yağ , 1/2 Su bardağı süt , 2 Su bardagi un , 1 Paket kabartma tozu , 1Paket vanilya , Lokum veya meyve sekerlemesi

Şeker ve yumurtalar beyazlaşana kadar çırpılır. Sıvıyağ ve süt ilave edilir. Önceden elenmiş un , kabartma tozu ve vanilya ilave edilerek çırpılır. Küçük küçük doğradığımız ve 1 kaşık una buladığımız lokumlarda ilave edilerek tahta kaşıkla karıştırılır. Yağlanmış kalıba dökülerek önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir.

Kürdan testini başarı iel geçen kekimiz artık dilimlenip servise sunulmaya hazırdır. Afiyet şeker olsun. Lokumlar kekin içinde eridiği için şeker gibi bir görüntü oluşturdular... Biz beğendik valla sizde deneyin bence...

MİNİK PİZZACIKLAR

Malzemeler :

1 yumurta , 1 su bardağı süt ,1 su bardağı su , 1/2 su bardağı sıvıyağ , 1 Paket instant maya , 2 Tatlı kaşığı tuz ,1 tatlı kaşığı şeker , Alabildiğine un

Üzeri İçin:

Sosis , sucuk , 8 tane siyah zeytin, 2 domates , 2 yeşil biber , kaşar peyniri rendesi , 2 kaşık ketçap , 1 tutam kekik


Tüm malzemeler katılarak ekmek hamuru gibi cıvık bir hamur edlde edilir. Üzerine bir bez kapatılarak yarım saat dinlendirilir. Bizde o arada pizzamızın üst malzemelerini keserek hazırlayalım.. Bir kasede 2 kaşık salça ve kekik karıştırılır.

Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopratılarak elimizde süt fincanı altlığı kadar açılır. Hazırlayıp tepsiye dizdiğimiz hamurlarımızın üzerine önce ketçap ve kekik ile hazırladığımız sostan sürülür. Daha sonra sırayla domates, biber , sosis, sucuk, zeytin ve en üste kaşar peyniri olacak şekilde malzemelerimiz yerleştirilir. Pizzalarımızı hazırladıktan sonra yarım saat kadar daha mayalanması için beklettikten sonra 180-200 derece fırında pişirilir.


Pizzalar çok gzüel kabardılar bu instant mayalar sayesinde öyle uzun süre mayalanmasını beklememize gerek yok.

Ufak bir not: Ben 1 tepsiye ketçaplı sos yerine sadece yumurta sarısı sürdüm. Çünkü ketçep sevmeyenlerde vardı aramızda.. Ama onlarda nefis oldular valla ... Ketçap sevmeyenler bu şekildede hazırlayabilir. Tadında çok bi değişşiklik olmuyor çook beğenildiler. Özellikle deniz, piknik gibi mekanlar için ideal bir seçim bence ....

14 yorum:

Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canım,
Kekinde pizzalarında harika gözüküyorlar. Kızlarında pek şekerlermiş Allah bağışlasın.

Huriye dedi ki...

Hulyacim canimcin yaaa))ellerine saglik bir tanem,kekin de pizzalarinda muhtesem harika gorunuyorlar,afiyetle yemisinizdir insallah,yoksa ben gelip yerim))balim sagolasin çok mutlu ediyon beni tekrardan katildigin için allah razi olsun,tarifin sonra yayinda olur,seni kocaman opuyorum,opucuklerim parislerden gelsin sana,guzel bir hafta seninle olsun.


AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
Örnek isim: SEVİL SAHİN
Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
Tarif : SALATAYARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

derya dedi ki...

Canım iyi haftalar ellerine sağlık kek süper olmuş öptüm

karabiberinmutfagi dedi ki...

hersey mükemmel canim bende blogstopa gectim artik yorumlarimin hepsi blogcuda kaldi ama insallah burasida yorumlanir öpüldün canimin ici ayrica su müzigine bayiliriyom valla

HÜLYA dedi ki...

öznurcum hoşgeldin canım. pastalarıma ve kızlarıma söylediğin güzel sözler için teşekkrüler.. Gönlüne sağlık canım çook öptük seni

HÜLYA dedi ki...

merhaba huriyecim...Aşkolsun kız seni o gurbet ellerde yanlız bırakırmıyım hiiiç. bırakmaaaaam pazara kadar yayınlayacağım tüm tarifler senindir haberin olsun.. En az 3 tarif daha gelir kesin. Sen ara ara gel al tarifleri olurmu canımcıım... G
zel sözlerine çoook teşekkürler tatlı dilli arkadaşım yüreciğğine sağlık.. çok öpüyorum seniii sevgiler gönderiyorum sana memeleketten..

HÜLYA dedi ki...

deryacığım sende hoşgeldin gülüm.. sanada güzel bir hafta diliyorum herşey gönlünce olur inşalllah sevgiler canım...çook öptüm

HÜLYA dedi ki...

hoşgeldin karabiberim yeni mekanın hayrılı olsun... güle güle kullan canım çok iyi yaptın bence son zamanlarda blogcu kafayı yedirtti millete resmen..

İnsanlar açınca neşelensin diye özellikle seçtim müziği..bende bayılıyorum valla.. kim ayıltacak bizi yaaav...

sevgielrimi gönderiyorum sana canım çok öptüm seni

www.benimyemeklerim.com dedi ki...

merhaba canım lokumlu kekin süper olmuş.benim çocuklarda bayılırlar.pizzacıklarda ayrıca güzel enfes olmuş.ellerine sağlık

sihirlimutfak dedi ki...

teşekür ederim canım allah razıolsun bu güzel dileklerin için ellerine sağlık ne güzel şeyler yapmışsın sevgiler

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABA Canımcım; 26. Ev sahibemiz olan HURİYE (KELEBEKLİ SANİYELER) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK
Sevgilerimle SEVİL SAHİN

HÜLYA dedi ki...

hepinize teşekkürler.. sevgilerimi gönderiyorum..

capankizimutfakta dedi ki...

BAYILIRIM PIZZAYA ELLERINE SAGLIK HULYA ABLACIM, COK TATLI OLMUSLAR...

capankizimutfakta dedi ki...

BAYILIRIM PIZZAYA ELLERINE SAGLIK HULYA ABLACIM, COK TATLI OLMUSLAR...