15 Mart 2009

HAMSİLİ PİLAV , P.D.Ç.S.# 38

  • Güzel geçen bir hafta sonunun ardından güzel bir haftaya başlamak dileğiyle....Herkese mutlu huzurlu sağlıklı nice haftalar.

  • Haftasonu misafirlerim vardı. Bol sohbetli ve kahkahalı masalarda güzel dostlarla güzel zamanlar geçirdim ve tabiikii güzel ikramlarım oldu. ( öyle dediler :) )

  • Bugün kü masamda
  • Portakallı kek
  • Vişneli turta
  • Tavuklu sandal böreği
  • Beyaz lahana salatası
  • Kırmızı biber salatası
  • Veee aşağıda resmi olan Hamsili Pilavım vardı.

  • Çok yorgun olduğum için şu an sadece masanın en beğeni toplayan maması olan hamsili pilavın resimlerini ekleyebiliyorum diğer resimleri düzenleyemedim en kısa sürede düzenleyip tarifleriyle beraber yayınlayacağım.

  • Hamsili pilav yöresel bir yemektir ve özelliği tuzlanmış yani salamura yapılmış hamsi ile yapılmasıdır. Taze hamsi ile yapılan hamsili pilav tepsiye dizilerek yapılır bu ise tencerede pilav şeklinde olur. Ama tuzlu hamsiyi bulamayanlar normal hamsi ile de yapabilirler.

    HAMSİLİ PİLAV

  • Öncelikle salamura hamsinin nasıl kurulduğundan bahsedeyim. Malum yöresel bir yemek olduğu için herkes bilemeyebilir . Kışın bolca çıkan hamsi başları kesilerek ( kılçıkları çıkarılmadan ) temizlenip yıkanıp süzdürülerek salamura için olan özel iri tuz ile cam bir kavanozda tuzlanırlar.

  • Sonra kullanım esnasında 1-2 saat suda bekletilerek tuzu alınır ve istenen yemekte kullanılır.

  • Malzemeler
  • 1 kase kılçıkları soyulmuş hamsi
  • 1 büyük soğan
  • 2 domates
  • 1,5 bardak prinç
  • 1 büyük havuç
  • 2 yemek kaşığı kuş üzümü
  • 1 yemek kaşığı nane
  • dolmalık fıstık
  • tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber


  • Hamsiler suda bekletilerek fazla tuzu alınır ve kılçıkları çıkarılıp süzdürülür. Kılçıkları çıkan hamsiler parçalanmadan bütün olarak kullanılırlar. Kılçık kısmı çıkınca ortadan ikiye ayrılabilirler bu normaldir.
  • Princimiz tuzlu sıcak suda 1-2 saat bekletilir.

  • Bir tavaya zeytinyağı döküp ince doğranmış soğanlarımızı ilave edip soğanlarmızı kavuralım. Kabuğu soyulup tavla zarı büyüklüğünde doğranmış domatesimizi ilave edip soteleyelim. Havucumuzu da ekleyip 5 dakika çevirdikten sonra princimizi ekleyip yaklaşık 10 dakika güzelce kavuralım. Kavrulan princimize baharatlarımızı ekleyerek üzerine prinçleri kapatıp yarım parmak geçecek kadar sıcak su ilave edip kısık ateşte pişirelim.

  • Pişip ılınan pilavımızı bir kalıp yardımı ile tabağa ters çevirip üzerine dereotu serpip servis edebilirsiniz. Afiyet olsun

22 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hamsiyi ayrı pilavı ayrı yesem daha iyi galiba:)
Sunum enfes görünüyor:)
Ellerine sağlık canım..

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

çok güzel görünüyor pilav.ama hamsiyi tava olarak,pilavıda sade olarak tercih ederim.ellerine sağlık canım.sizlere afiyetler olsun.

http://arzumcum.blogcu.com/

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

salamura hamsiyi yani tuzlamayı da anlatırsan biz meraklılaR için yararlı olur canım... bende denemek istiyorum... ellerine sağlık arkadaşım...güzel bir hafta diliyorum...

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

canım ya bu kadar lezzetli şeyler yapmak zorundamısın.sabah kahvaltısı yapmadım açım aç.gel şimdi bu plava bu halde bak.hamsili pilavada bayılırım.ellerine emeğine sağlık.
güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

Adsız dedi ki...

hımm canım benim harikasın gercekten ellerine saglık....

KİZHATCE dedi ki...

hülya cığım ben hamsiyisevmesemde sunum çok güzel ama azıcık detaya girsen,hamsiler bütün mü parçalanıp mı koyulacak,sen biliyosun diye bizi de öyle zannetme mmmm:)öpüyorum arkadaşım kocamaaaannn(hamsiyi eklemeyi unutmuşsun):)

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.sunumuna bayıldım,çok şık olmuş.afiyet olsun.sevgilerimle...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Çok şık bir sunum olmuş. Hamsili pilav nefis görünüyor, ellerine sağlık. Daha önce Hamsili pilav yaptım ama bu şekilde hiç duymamıştım. Salamura hamsi ile eminim tadı çok daha güzel olur. Sevgiler.

atesböcegi dedi ki...

Hülyacigim sunum harika olmus. Ellerine saglik canim. Dilerim o bol kahkahalar hep evinizi senlendirsin eksik olmasin.
Güzel bir hafta gecirmeni diliyorum. Sicacik sevgilerimi gönderiyorum. Bakiyorum yine döktürmüssün misafirlerine. Ah bide ben misafirin olabilsemde o güzel mamalarindan yiyebilsem.
öptüm canim.

Adsız dedi ki...

gerçekten çok leziz bir pilav olmuş..ellerine saglık.sevgiler.

siyap dedi ki...

çok değişik bir hamsili pilav tarifi,hiç böylesini görmemiştim ama çok iştah açıcı görünüyor.eline sağlık canım zaten hamsiyi çok severim.

sevgileeer...

Adsız dedi ki...

hülyacım sana gül ablamın bana bıraktığı emanetini aynen getirdim.çokkk öptüm
NİLGÜNCÜM www.buramburam.blogspot.comHÜLYANIN SAYFASINA SİTEYE GİRİP YorUM YAZAMIYorUM SEN GİREBİLİYorMUSUN EĞER GİREBİLİYorSAN SİTESİNE GİREMEDİĞİMİ VE SELAMIMI SÖYLERSEN SEVİNİRİM CANIM

Damak Tadı dedi ki...

Hülya'cığım,perşembe günü geceden İzmir'e gidip bu sabah döndüm..))Haliyle bloguma 2-3 gün ilgisiz kaldım..Akşama ekleme yaparım tatlım.))Çok teşekkürler bitanem..))
Pilav tek kelimeyle enfes doğrusu..

Kocaman öpüyorum seni tatlım..

simayhobievi dedi ki...

eline sağlık hülyacım hamsinin her türlüsünü sevenlerden biri olarak 10 üzerinden 10 verdim gitti senin bu pilava desem bir porsiyon gönderiri misin ?
bu arada kurdeleişi ni ben komşumdan öğrenerek yapıyorum en büyük destekçin yapamadığım yerleri ondan göstremesini istiyorum yoksa çok marifetli olduğumdan değil sadece merak ve boş durmayı svemeyen biriyim birazda bu sebebeten bu ciciler ortaya çıkıyor

Adsız dedi ki...

Hulyacigim hamsili pilavin cok nefis gorunuyor canim ellerine saglik bende cok severim uzun zamandir yapmiyordum:)
kucak dolusu SEVGİLER.

made in funda dedi ki...

olas da yesek dedirttin yani canım.nefisler...

peynir hösmelimi dedi ki...

Hülyacim yine döktürmüssün.Ellerine saglik.
Hamsili pilavin degisikmis.
Canim öpüyorum sevgiler.

ÖZLEM dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor canım.iyi akşamalar

hdidem95 dedi ki...

sayfanıza tesadüfen geldim ne güzel pilav olmuş sunumuda çok şık ellerinize sağlık sevgiler

NİLÜFER dedi ki...

Mmmm süper görünüyor hamsiyi de pilavı da çok severim eline sağlık canım

Gönül dedi ki...

hayatım harika olmuş hepside ...e insan bizide çağırmazmı ayıp ettin valla:))) öpüyorum sevgilerimle

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Hamsili pilavı hiç yemedim. Ama hamsinin her yere yakışacağına eminim.
Sevgiyle kal.