23 Mart 2009

İKİ RENKLİ KEK ,P.D.Ç.S.# 39

  • Günaydınlar efendiiim. Herkese güzel bir hafta dileyip sözü çok uzatmadan mis gibi bir kek tarifiyle sizleri başbaşa bırakıyorum.
  • Bu kekimi P.D.Ç.S.E. 39'a ev sahibeliği yapan sevgili Zeynep'e gönderiyorum. Kendisine daveti için teşekkür edip kolaylıklar diliyorum.

İKİ RENKLİ KEK

Malzemeler :
4 Yumurta
1 su bardağı zeytinyağı
1,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı un
1 kabartma tozu
1 vanilya
2 portakal kabuğu rendesi ve suyu
2 yemek kaşığı kakao


  • Yumurta ve şeker çırpılarak beyazlaşana dek 5-10 dakikaçırpılır , üzerine zeytinyağı dökülür çırpılmaya devam edilir. Portakal suyu ve portakal kabuğu rendesi ilave edilir ve son olarak vanilya , elenmiş un ve kabartmaz tozu eklenerek çırpılır.

  • Hamurumuzun 1/3 ayrılarak gerisi yağlanmış kek kalıbına döküler. Kalan hamura 2 yemek kaşığı kakao ilave edilerek kalıba döktüğümüz sade hamurun üzerine rastgele dökülür. Bir çatal yardımı ile spiral şekil verilerek önceden ısıtılmış 180 c fırında pişirilir.


  • Kekimiz pişince fırından çıkarılarak üzerine nemli bir bez atılarak üst kabuğunun sertleşmemesi sağlanır.

  • Servis esnasında üzerine hindistan cevizi serpilerek afiyetle yenir

22 yorum:

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

günaydınlarrrrrrrrr hülyacım .yine döktürmüşsün kız.kek nefis çayımın yanına 2 dilim aldım :)
güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

TATESAL dedi ki...

Canım sen ne yaparsında güzel olazki,,,ellerine sağlık...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

servis esnasında benimkinde çikolata sos olabilir mii:)))

Ellerine sağlık canım,kahvaltıda ne güzel yerdim şimdi:)

Mutlu ve huzurlu bir hafta diliyorm..=)

birsence dedi ki...

canım ellerine sağlık....kek okadar severimki..hatta aklımdan yapmak geçiyor kendimi firenliyorum yemeyeyim diye...görüntüsü bile yetti...öpüyorum canım....

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir kek.
Bolca da ceviz daha ne olsun.
Sevgiyle kal.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

eline sağlık hülyacığım..
kek sevmeyen yoktur sanırım :))
hepimiz müptelayız anlıyacağın.
iyi haftalar çok sevgiler canım.

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

yorumun için çok teşekkür ederim.
ellerine sağlık kekin nefis görünüyor. sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Hülyacım ellerine sağlık kek süper
mutlu haftalar kocaman sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

ÖYLE GÜZEL GÖRÜNÜYORKİ
NASIL DAYANILIR BU NEFİS GÖRÜNTÜYE
BİLMEM
ÇOKTA SEVERİM
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER CANIM

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim kekin görütüsünden belli.Yumusacik olmus.
Ellerine saglik.
Sevgiler.

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim kekin görütüsünden belli.Yumusacik olmus.
Ellerine saglik.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ah şu keklere baka baka bayılıyorum yaaa mis gibi de duruyor...
Arkadaşım ellerine sağlık sanada hayırlı haftalar...
Sevgiler

PINAR dedi ki...

kek harika olmuş,ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

hemşerummmm bu ne davetkar bir kekkkk:)yanına bir fincan da çay kaç dilim yerim allah bilir:)sevgilerin en sıcacığı hemşo ma:)öpüyorum....

Unknown dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK MİSLER GİBİ...

Adsız dedi ki...

Yolladığın tarif için teşekkür ederim ellerine sağlık tarifin yayında yeni tariflerle yeniden bekliyorum sevgiler...

atesböcegi dedi ki...

Canim harika olmus kekin. Ellerin dert görmesin. Kokusu ta buraya kadar geldi. hmmmm... öptüm canim.

Adsız dedi ki...

kek nefis..ellerine saglık canım.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım

made in funda dedi ki...

mmmmmmmmmmm nefis olmuş canım.eline emeğine sağlık.

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

çok sevilen,pratik ve güzel bir kek.nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.

ahsapboyaci dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım çok hoş görünüyor