22 Şubat 2010

DAVET MASAM - CİCİ ÖRTÜM VE SOSYETE MANTISI

  • Günaydınlar herkese.. Güzel bir hafta geçirmenizi dileyerek sizleri güzel bir masa ile başbaşa bırakmak istiyorum. Bu masa geçen haftalarda istanbuldan gelen çok sevdiğim eski iş arkadaşım ve yine çook sevdiğim ve sıklıkla görüştüğüm biricik sırdaşım süheylacıma ve tabiki ufaklıklara hazırlanmış bir masa. Sıcacık bir sohbetle bu masadan saatlerce kalkamadık epey özlemişiz eski günleri.
  • Aşağıda tarifini vereceğim sosyete mantısını eğer denemeyen varsa kesinlikle hemen denemeliler diye düşünüyorum zira bu masanın assolistiydi kendileri. Yedikçe yedirtiyor öyle değilmi kızlar :))
  • Menümüzde :
  • Sosyete mantısı
  • çikolata soslu Süpiz kek
  • Kalburabastı
  • Kırpık
  • Kırmızı biber salatası
  • Patates güzeli ( doğaçlama)
Malzemeler:
4 adet yufka

İç Malzemesi
250 gr kıyma kıyma
1/2 demet maydanoz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pulbiber

Ara Katı İçin
sıvıyağ

Üzerine sürmek için:

1 yumurta sarısı

Üzerine :
2 su bardağı yoğurt

4 Diş sarımsak
2 su bardağı sıcak su

2 tablet et suyu

Sıvıyağ + 1 tatlı kaşığı pulbiber




  • İç harcımız için kıymamız sıvıyağda suyunu salıp tekrar çekene dek kavrulur . Maydanoz, karabiber ve tuz ilave edilip karıştırılır.
  • Yufkamızın 1 tanesini tezgahın üzerine serip, sıvıyağ ile ince birtabaka halinde yağlayalım. Hazırladığımız iç malzemesinin 1/4 ünü yufkamızın üzerine aralıklı olarak serpelim üzerine ikinci kat yufkamızı da serip onuda yağladıktan sonra yine iç harcımızdan koyalım.
  • Sonra iki kat olan yufkamızı sıkı bir rulo olacak şekilde sarıp 1 parmak kalınlığında kesip yağlı kağıt serilmiş tepsimize dizelim.
  • Kalan 2 yufkaya da aynı işlemleri yapıp , kesip tepsiye dizdikten sonra üzerlerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 200 derece fırında alt üst kızarana dek pişirelim .
  • Yufkalar fırında pişerken sarımsaklı yoğurdumuzu ve et suyumuzu hazırlayalım.
  • Mantılarımız pişince bir servis tabağına alıp üzerine 2 bardak sıcak su ile hazırladığımız 2 tablet et bulyonumuzu iyice eritip yufkalarımızın üzerine gezdirelim.
  • Ardından sarımsaklı yoğurdumuzu üzerine döküp onun üzerine de kırmızı biberle kızdırdığımız yağımızı gezdirip servise sunalım.
  • NOT: Benim misafirlerimin hepsi sarımsaklı şeyleri sevdiği için ve kalabalık olduğumuzdan dolayı ben masaya sarımsaklı yoğurt dökerek getirdim . Ama siz isterseniz sade olarak servis edip yanında sarımsaklı yoğurdu ve yağını ayrı ayrı servis edebilirsiniz.


  • Masanın servisten önceki halini bilakis çektim çünkü bu harika örtüyü peçeteleri ile beraber sevgili hemşerim canım kizhatçem dikip gönderdi bana . Buradan canım arkadaşıma tekrar tekrar teşekkürler ediyorum. 10 parmağında 10 marifet MAŞALLAH...
  • Ayrıca Haticeciğimin yengesi vafaat etti geçen haftalarda buradan kendisine tekrar başsağlığı diliyorum. Rabbim yengeciğinin mekanını cennet etsin tatlım , Allah sabır versin. Çook öpüyorum seni

19 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Masan ve örtün çok şık görünüyor canım..Benimde çok hoşuma gitti,güzel günlerde kullan inşallah..


Sosyete mantısı nefis görünüyor..Mantıyı seven sarımsağıda sever elbet,iyi yapmışsın yoğurtlamakla..Ellerine kollarına sağlık bitanem..Kocaman öpüyorum ve iyi haftalar diliyorum..




Sevgiler..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ablacım hayırlı günlerde, bereketli sofralarda kullan örtü takımını inşallah. Çok şık.

Sofradaki herşey harika görünüyor, ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Cok sik bir masa olmus...
Sofradakilerde birbirinden enfes görünüyorlar...
Himmm...
Ellerine saglik...

Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

CANIM HERŞEY HARİKA ELLERİNE SAĞLIK ÖRTÜNDE ÇOK HOŞ GÜLE GÜLE KULLAN BEREKETLİ SOFRALARDA:))

CAHİDE dedi ki...

Bayıldım harika bir sofra olmuş.Birde dost muhabbeti,yanına ne güzel gider.Elinize sağlık canım...

hanife dedi ki...

nefis yemek hoş sohbet daha ne olsun eline sağlık hepsi nefis şeyler

Unknown dedi ki...

Çok şık bir masa ve harika ikramlıklar, ellerinize sağlık

oznurunelemekleri dedi ki...

ellerine saglık canım sosyete mantısı bizim evdede favoridir şık masa örtüsüde harika arkadaşının ellerine saglık sevgilerimle

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Masan ve örtün harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık...

www.gonuluncelezzetler.com/

balböcükleri dedi ki...

amanın hülyam neler yapmış.beni niye çağırmadın gı.bu masanın hatrına trabzona gidilir:)

Bu da Benim Güncem dedi ki...

ayyy ayy ellerine sağlıkkk:) nasıl canım çekti sosyete mantısına bayılırım off olsa da götürsem:) bendeki tarifle margarinde kızarıp üstüne sos döküorum acaip bişi bu sosyete mantısı ya:)

Adsız dedi ki...

hersey harika otesi gorunuyor
emegine saglik canim

www.yenitadlar.blogcu.com

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerınıze sağlık.hersey guzel görunuyor.bende bu mantıyı denemısımdır gercekten süper oluyor.yapmayanlar mutlaka denesın:)izlemeye aldım sızı bende beklerım paylaşımlar ıcın blog dostlugu ıcın sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım masa örtün çok şık....

masanda harika ellerine sağlık afiyetler olsun...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Hulyacim gorusmiyeli nasilsin arkadasim iyisindir insallah...masan ve mamalar nefis ellerine saglik, opuyorum seni.

sarımutfak-hande dedi ki...

menü harika orda olmak vardı canım
ellerine sağlık

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Hepsi birbirinden güzel görünüyor.
Masa örtün çok şıkmış. Arkadaşının ellerine ve emeğine sağlık. En iyi günler de, çok sevdiklerine, en güzel tadları yapıp yedirmen dileğiyle,
Sevgiyle kal.

Hatice dedi ki...

hediyelerin çok güzel, iyi günlerde kullanman dileğiyle...
menü harika, çok lezzetli görünüyorlar, ellerine sağlık canım....
sevgiler...

elifcenin mutfağı dedi ki...

Yorumun için teşekkür ederim ben istanbulda otururken en iyi komşularım trabzonlu ydu çayı o küçük küçük pazı dolmasını onlardan öğrendim.Sizede kolay gelsin