19 Şubat 2010

PORTAKALLI ETİMEK TATLISI

  • Günadınlar , hayırlı cumalar ve mutlu haftasonları diliyorum hepinize...

    Bugün kü tarifim
    davet masamdan o gün bugündür yayınlanmayı bekleyen, tembelliğimden dolayı yayınlamakta geçiktiğim , çooooook ama çoook lezzetli olan portakallı etimek tatlım.

  • Benim şerbetli tatlılarla hiç aram yoktur 1 küçük dilim yesem bana yeterde artar bile , ama bu tatlı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim kilo almaktan korkmasam bundan bir kaç dilim bile yerim. Gerçekten kıvamı ve lezzeti yerinde bir tatlı bu , denemeyenler acilen denemeliler.

  • Tarifin uzunca oluşu gözünüzü korkutmasın ayrıntılı anlattığım için uzun oldu , yoksa tarif oldukça pratik... Tatlı 1 gece önceden yapılıp üzeri kapalı bir şekilde dolapta bekletilirse lezzeti iki katına çıkacaktır. Şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler;
12 adet tuzsuz etimek
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıcak su
1 su bardağı portakal suyu

Ara krema için
3,5 su bardağı süt
3,5 yemek kaşığı tepeleme un
1/2 su bardağı şeker
1 paket vanilya

Üst kreması için
2 paket krem şanti
2 su bardağı soğuk süt

Süslemesi için
Fındık İçi
Hindistan cevizi
Fıstık Tozu

  • İlk olarak etimeklerimizin üzerine yayacağımız karamelini hazırlayalım. Karamelimiz için bir tavaya 2 su bardağı toz şekeri alıp kısık ateşte karıştırarak kavuralım , Şeker sararıp bal kıvamında eriyene kadar karıştırarak kavuralım .

    Ardından 1 su bardağı kaynar suyu şekerimizin üzerine yavaş yavaş ekleyip karıştıralım , kaynar suyu döktüğümüz zaman şeker topaklanacaktır sürekli karştırarak bu şekeri eritip topaklanmayı engelleyelim. Kaynar suyun ardından şeker eriyince üzerine 1 bardak portakal suyumuzu ekleyip karıştırarak ocağımızın altını kapatalım.

    Elde ettiğimiz portakallı karameli dikdörtgen tepsiye dizdiğimiz etimeklerimizin üzerine her tarafına gelecek şekilde paylaştıralım . Etimekler sıcak olan bu karameli çekip hafif yumuşayacaktır.

    Ardından ara kremamızı hazırlayalım , Ara kremamız için sütümüze , şekerimizi ekleyip biraz karıştırdıktan sonra , unumuzu ekleyip kısık ateşte sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelecek şekilde pişirelim .

  • Muhallebimiz kaynamaya ve yoğunlaşıp kıvam almaya başdıktan bir kaç dakika sonra ocaktan alıp içine vanilyamızı ekleyip biraz daha karıştırıp vanilyayı yedirdikten sonra muhallebimizi karıştırarak ılınmasını sağlayalım . Ilınan muhallebimizi etimeklerimizin üzerene döküp bir spatula ile her tarafına yayalım .

    Tatlımızın en üst katına ise , 2 su bardağı soğuk sütle çırpılmış iki poşet krem şanti hazırlayalım .

    Hazırladığımız krem şantimizi muhallebimizin üzerine paylaştırıp yine spatula yardımı ile düzleştirip tatlımızı üzerini streç film ile kaplayıp buzdolabına kaldıralım.

    Tatlımız en az 5 saat buzdolabında bekleyip lezzeti oturduktan sonra servise sunmadan önce üzeri bol hindistan cevizi , fındık içi ve fıstık tozu ile süslenip afiyetle yenir.

14 yorum:

emelce yemek dedi ki...

etimek tatlisi agir olur ama bu iyi bir fikir portakalsuyu mutlaka hafifletmistir

HÜLYA dedi ki...

hoşgeldiniz emel hanım. Ben ağır ve şerbetli tatlıları yiyemiyorum ama inanın bana bunda öyle bir ağırlık yok portakal çok hoş bir lezzet katıyor denemelisiniz bence...

Unknown dedi ki...

Hülyacığım tatlın harika ellerine
sağlık hayırlı cumalar kocaman öpü
yorum...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Hülyacığım bizim evdede sütlü tatlılar .çok seviliyor birde portakalı kışın çoğu yemekte kullanıyorum o hoş kokusuna bayılıyorum lezzetide harika etimekli tatlıyada çok yakışmıştır mutlak bu şekilde denyeceğim ellerine sağlık canım sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

harika görünüyor portakallı tatları severim
ellerine sağlık

balböcükleri dedi ki...

portakallı herşeye varım.ellerine sağlık

Hatice dedi ki...

Hülyacığım ellerine sağlık, nefis olmuştur, lezzetini tahmin edebiliyorum:)
daha önce eklediğim bir tarifim var, etimekleri portakal suyu ile ıslatıp pasta yapıyordum, oldukça hafif oluyor, beğeneceğini umuyorum:))
sevgiler...

hunerlieller dedi ki...

selam canımcım..tatlı pek leziz görünüyor.ellerine emegine saglık..sevgilerle

PAPATYA PRENSES dedi ki...

hiç dayanamam etimekli tatlılara. hele portakallı olunca:)

ellerine sağlık ablacım..

CAHİDE dedi ki...

Mmmm bayıldım!Gece gece nerden gördüm ben bunu:)
Ellerin dert görmesin canımsın,süper görünüyor...

Unknown dedi ki...

selam hülayacığım çok sevdiğim bir tatlıdır kendileri eee sende şimdi aklıma düşürdün ben ne yapacağım burada etimek de bulunmuyor bakmakla yetineyim artık çarew yok emeğine sağlık canım☺

Unknown dedi ki...

Canim benimde sevdigim tatlilar arasinda hem hafif hemde lezziz ellerine saglik .
Sevgiler canim öptüm.

Unknown dedi ki...

Canim benimde sevdigim tatlilar arasinda hem hafif hemde lezziz ellerine saglik .
Sevgiler canim öptüm.

keskinli dedi ki...

cok severim ama bana biraz agir geliyor etimek tatlisi ama portakal suyu iyi fikirmis denemek lazim ellerine saglik canim sevgiler